Sommarkul

Som de flesta känner till redan är Hugo en kille som kan sitta hur länge som helst och bara "plocka med saker". Senaste veckan har pusselintresset blivit större och större. Snacka om att han är i en utvecklingsfas just nu då han pusslar allt från knoppussel till sitt 20-bitars med Nalle Puh. Niclas har sagt att han pusslat Nalle Puh själv tidigar ei veckan och idag fick jag se det med egna ögon. Shit, vad stolt jag blev!


En annan lek av Hugos favoriter nu är när "lilla kulan ska åka kitschekana", d.v.s när vi bygger ihop kulbanan som han fick av Ludwigs familj i 2-årspresent. Riktigt KUL att se vilka vägar kulan tar!

 
Det gäller att aktivera Hugo på dagarna, speciellt när det är så tråkigt väder. När jag jobbar hoppar han och Niclas studsmatta, pusslar, leker och tittar på film. Häromdagen när jag hade en ledig förmiddag fick vi för oss att vi skulle ta med oss Martina och hennes föräldrar på en busstur på 30 minuter i Tranås. Vi har förmånen att åka gratis med stadstrafiken, så vi fullföljde idén för att Hugo skulle få åka lite buss. Bara det att han var mest bekymrad över bältet samtidigt som han undrade var vi hade bilen någonstans :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0