En underbar helg med grabbarna grus

Hmm, jag tänkte skriva "avkopplande helg" som rubrik, men ångrade mig till "underbar". Då jag var själv med både Ludwig och Hugo hela lördagen var den som sagt underbar, men inte så avkopplande, om ni förstår vad jag menar. Så vad gjorde vi då? Frågan är vad vi inte gjorde...

Under tiden som Hugo sov passade jag och Ludwig på att baka. Vi mjukstartade med playdoo-lera och avslutade med chokladbollar. Ni skulle varit med! Tänk er Ludwig som frågar "får jag stoppa den här i munnen??? (och ser sådär busig ut som bara han kan) och jag säger "nä, du får ont i magen". Vad tror ni händer? Ludwig äter upp sina små egenkomponerade chokladbollar och kiknar av skratt. Ett härligt minne som jag kommer bära med mig länge! Att han fick ont i magen senare hade han svårt att koppla till chokladbollarna...

Citat från helgen:
Ludwig och Hugo tittar i leksakskatalogen och Ludwig frågar "vad önskar du dig när du fyller år, Hugo, för jag vill veta?" (att jag frågade för ett tag se'n och Ludwig önskade sig ett dragspel låtsas vi som att vi inte hörde...)

Det som annars har varit utmärkande för den här helgen är att det inte leks så mycket cirkus längre. Nu är det "Pettsson och Findus" som gäller. Ludwig är Pettson, Hugo är Findus och se'n är leken igång. Jag kan avslöja att Ludwig var på en Pettson och Findus-föreställning med mamma nu i veckan och det har trissat igång fantasin. Härligt!



Vi har frukostmys och Ludwig "råkar" blåsa ut ett ljus och säger "förlåt mig". "Förlåt mig" och "Jag älskar dig" har förekommit mycket här i helgen. Det ena mysigare än det andra...



Killarna gör "chokladbollar" av playdoo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0