Bestämd liten kille

Inatt när jag skulle ta upp Hugo möttes jag av ett "nä, mamma, får inte, ut", vilket betyder något i stil med "nej, jag vill att pappa ska ta upp mig du kan gå ut härifrån".

Eftersom jag somnade vid 20.30-tiden igår var det jag som tog "första skiftet". Klockan var 3 på natten och Hugo höll sig vaken till kl.6. Tur man är två härhemma mellan varven...Hugo vägrade somna om i sin säng och fick ligga mellan oss. "Sovmorgon" blev det till 9.30-tiden. Mys!

Idag var vi annars i Högstorp där Hugo träffade farmor för första gången på två månader. Farmor kom hem från sjukhuset i fredags och blir nu vårdad i hemmet. Hugo var lite avvaktande först, men efter ett tag gick det bättre.

När vi skulle åka hem fick Hugo två enkronor av Niclas. Det visste inte jag och han måste ha tappat dom när jag jagade honom till bilen. Den förklaringen fick jag efter att Hugo sagt "ge mig pengar"...hmm, ska börjas i tid. Annars brukar barn vilja åka hem till datorn och tv-spel. Idag ville Hugo hem för att titta på "usse, ångben och kalle". Bestämd, som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0