En dag som denna

En dag som denna innebär ledig dag för mamma och Hugo i fokus. Idag var vi och träffade Hugos föräldragruppskompisar Jonathan och Hilma. Det komiska var när vi skulle bestämma en tid för träffen. Hugo sover förmiddag, Jonathan eftermiddag och Hilmas lillebror (ca fem månader) lite då och då. Vi beslutade att luncha tillsammans hemma hos Jonathan där matsedeln gick i barnens tecken- makaroner och köttbullar.

Efter det shoppade vi två par sandaler till Hugo för 50 kr. Inte nya som ni förstår, men ack så välförtjänta sitt pris. Senare var vi på biblioteket och vad gjorde vi där? Lånade böcker, ja, men också talböcker och lekte i sagohörnan. För att göra en lång historia kort fick jag en symaskin i helgen, så nu ska det sys barnkläder har jag tänkt. Jag börjar ana att jag tagit mig "vatten över huvudet", men jag ska nog se till att fixa lite enklare kläder till Hugo-mannen.

Talböckerna tänkte jag testa på Ludwig som godnattsaga nästa gång han kommer. Han är van att somna till en film och då tycker jag att "nja, en liten saga då och då är väl mysigt", så vi ska se om det fungerar. Lekrummet då, tänker ni. Ja, fråga Hugo vad han gjorde där...:



Annars är det en liten kille som går omkring och frågar efter pappa härhemma. Lite pappamys blev det i helgen och idag gick Hugo omkring och borstade tänderna i Niclas skor. Så söt!

 

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0