Midsommar, stugbesök och en tur till Hätte

Ja, det är vad man hinner med på en helg om man tillhör familjen Karlsson/Rehn (och en liten Borg på ett hörn).

Det var nog ingen som missade att det var midsommarafton i fredags och det firades med dunder och brak som sig bör i vår familj! På förmiddagen var vi hos familjen Ahlstedt/Ritz på poatis- och sillunch, senare åkte vi till Aggas (måste vi göra fler gånger!), se'n hem till oss för att fika och ha grillknytis. Vi var, hmm, ca 25 pers med nio övernattande gäster! Nu har vi dessutom visning på tisdag, så om någon kommer och pratar med mig om diverse städmaterial i veckan är det troligt att jag inte svarar på tilltal...urk! Jag spyr snart på visningsstädningar!

Ja, så blev det lördageftermiddag och vi åkte till Ludwigs kompis Liams stuga för att hälsa på (till saken hör också att vi är vänner med Liams föräldrar). De har en stuga vid "vägs ände" ca 1,5 mil från sta'n, mitt i skogen sådär mysigt som man önskar att man själv hade det ibland. Tiden där blev inte jättelång eftersom Ludwig och Liam har någon konstig hatkärlek till varandra, men det var trevligt så länge det varade!

Så blev det söndag och en glass och en "känna på vattnet-stund" i Hätte, visningsstädning och ett allmänt "Phu!", snart kan man lägga sig och sova. Men en underbar Ludwighelg, som alltid!

Herregud, vad långt inlägget blev! Undra om jag har plats med lite bilder? Jag provar!


 Ludwig testar att hamra i en spik i Aggas. Full koncentration!

 Hugo testar Mikaelas krans. Lite för stor...

 Ludwig bjuder upp till sommarfest i garaget. Haha, det var en syn :)

 Hugo tävlar i femkampen...

 Tre busungar i en hammock- Ludwig och Hugo med gemensamma kompisen Liam.

 Hugo busar med Stephanie...

 ...och hennes storasyster Jennifer.

 "Vad kallt det var!", utbrast Ludwig när han känt på vattnet i Hätte.

 Nyfikenhet i ett nötskal :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0