Förskoletider

Efter att ha varit hemma sedan juni 2009 har den senaste veckan varit minst sagt omtumlande. Som ni vet började jag jobba som resurs på särskolan i Aneby 7/1 (behöver jag säga att jag trivs???) och 10/1 stegade Hugo in på Hagadals förskola för första gången. Eller stegade är synd att säga eftersom han fortfarande är lite bekväm av sig och kryper dit han ska, men med pappa i sin närhet har han alltså avverkat fem kortare pass på förskolan nu i veckan. Liten håller på att bli stor...

Det komiska är att han inte har brytt sig om Niclas alls, utan hela tiden lekt med nya kompisar och nya leksaker. Miljön är hur bra som helst, både inne och ute med massa saker att klättra på och personalen är underbar :)

Det komiska "nr.2" är att när jag va' med igår blev Hugo plötsligt väldigt mammig och ville komma upp i famnen, men ändå visa allt det nya som han upptäckt. På samlingen fick han vara i centrum en liten stund och han älskade det! Vad annars?

Nästa vecka ska Hugo vara med på frukost, lunch och vila för att slutligen på både torsdag och fredag lämnas helt. Just nu har vi inga tvivel om att det ska gå bra och hans fröknar har redan hunnit upptäcka vilken charmknutte han är :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att ni trivs båda två!! Själv har jag nu räknat på mammadagarna och kan vara hemma hela 2011, dagarna tar slut i november men ingen större ide att leta jobb då precis..sedan får vi se..längtar inte ihjäl mig till läraryrket heller nu..har lite andra funderingar men de tar vi inte här. Kram

2011-01-16 @ 21:18:14
Postat av: Therese

Mitt namn försvann visst från förra inlägget..men det var jag! :P

2011-01-16 @ 21:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0