Sjuklingar

Den här synen mötte mig när jag tog upp Húgo igår morse... jag räknade till 10 märken, men vad det är för märken råder det lite delade meningar om...jag hoppas det är myggbett för vi va' på "öppna förmiddagen" igår, men det finns också en liten liten risk att det är första stadiet av vattenkoppor...

Hur som helst: Hugo lider inte av dom, men jag lät ändå läkaren titta på honom idag. Doktorn blev riktigt imponerad av den supertrötta Hugo som blev undersökt på alla konstigaste sätt och Hugo ömsom tittade på honom med stora ögon, ömsom gosade in sig under min haka sådär som bara småbarn kan göra :)

Anledningen till att jag åkte till sjukan i första hand var att jag ville göra ett försök att ta bort en liten grej som jag trampade på för ett par veckor se'n. Vad det är för något vet vi inte och inte gick den att få bort heller så resultatet av den behandlingen var en obehaglig spruta, 400 kr fattigare och knaprande av antibiotika i fem dagar. Dessutom är simma och längre promenader bara att glömma, dels p g a infektionsrisk, dels för att det inte känns något vidare...men, men; har man börjat viktkurs så ha man, så hädanefter blir det en kortpromenad på förmidda'n o en på eftermidda'n, något som kommer uppskattas av Hugo som älsar att sova ute.

Usch, vad jag klagar idag, men det va' visst en sådan dag...
Hur det är med Hugo- alldeles som vanligt förutom att han ser ut som en prickig dalmatiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0