Lite av varje

Efter att både jag o Hugo varit hos farbror doktorn igår va' vi lite trötta, men kände inte för att åka hem. Jag skulle egentligen simma o Hugo skulle va' hos farmor, men rädd för infektionsrisken som man är gick jag o Felicia ut i skogen o letade kantareller istället. Inte för att vi hittade något, men ändå kul att pulsa i skog o mark. När vi kom hem igen lånade Felicia min kamera o tog kort på Pixie (hennes hund). Herregud, jag som kan tycka att det blir lite väl mycket kort på Hugo o Ludwig, men jag tror hon tog ca 40 kort på kanske 15 minuter...Nåja, ett par fina bilder bjuder jag på här:

 Energin sprutar om den här lilla 10-åringen (som inte är så liten längre)

 Felicia och Pixie på studsmattan :)

Ludwig och hans familj kom också en stund och den lilla 2-åringen har, liksom hans kusiner när de va' i den åldern, upptäckt att det är himla kul att åka trehjuling i grässlänten. Snabb är han, så det är inte alltid man lyckas stoppa honom, men vad jag vet så har han inte slagit sig där...än:

 

Ludwig fick dessutom med sig en trehjuling hem, så nu ska han cykla till dagis. Gulligt!

Så måste jag naturliigtvis skriva lite om Hugomannen också! I söndags va' hela familjen i Linköping och köpte en ny toalett till övervåningen (intressant, eller hur?). Vi hittade en direkt, men att hitta ett regnställ till Hugo visade sig vara lite svårare. Men, i den sista affären: KappAhl hittade vi denna underbara dräkt. När vi kom hem upptäckte jag att den dessutom var vindtät med material som "andas". Det kan inte bli så mycket bättre, så den har Hugo på sig nu när jag tar flera steg mot ett sundare liv:

 Dragkedjor är extremt intressanta just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0