Jag och min lilla vikt

Då va' det måndagkväll och jag har stått på vågen igen. För er som inte har koll på vad jag tvingar med Hugo på på måndagar så går jag en viktkurs, eller Weight Loss Challenge som det heter...12 träffar varje måndag kl.18, då man svettas lite extra för de eventuella syndiga tillfällena tidigare i veckan. Man tänker lite extra på vad man gjort, eller inte gjort, vad man har ätit eller inte ätit.

Men, men, ska jag gå ner till 75 kg så ska jag! Gha! Har gått ner 1 kg på två veckor. Jag är inte speciellt stolt över det, men det är ett minus iallafall. En liten lott har stuckits i min hand två måndagar i rad och inte en hand som vill ha 10 kr. 10 kr är den otroligt stora summan man får böta om man gått upp mer än 0,5 kg. Skulle det hända, så skulle det kännas som ett stort nederlag! Jag kämpar på bra genom promenader, simning o en hyfsad kost. Delmål varje dag är att äta en frukt på förmidda'n och dricka 1 liter vatten. Vattendrickandet går sådär, men frukten tar jag efter morgonpromenaden. Annars går jag med Hugo titt som tätt o simmar två gånger/vecka.

Hörde ett fint ord på den lilla fina ringen jag har kring magen: kostcirkel. Ett mycket passande ord på en mycket ful sak. Nu ska kostcirkeln bort!

Kryssningsbuffé 1 oktober, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0