Alvedon, renässans, nezeril och ögontvätt

Ja, nu är då klockan 05.17 och jag och Hugo har varit vakna en timma. Det var längesedan som han sov en hel natt, men det är ju inte så konstigt med den hostan som han sitter inne med. Lägg på rinnsnuva, feber och var i ögonen så är det nog ingen som vill vara i hans situation just nu...stackaren...

Det är liksom ingen idé att söva honom när han är i lekartagen och då spelar det ingen roll vad klockan är- sova kan man ju göra när man är trött, tycker Hugo, och det är tydligen inte på natten...försökte tänka på det igår, att han inte skulle sova så mycket på dagen och det gjorde han inte heller, men ändå vaknade han kl.4...fast jag är ändå tacksam för att det inte blev som natten till igår då han vaknáde när jag va' trött o skulle gå o lägga mig, se'n va' vaken till kl.01.30 eller som natten innan vi skulle på kryssning när han höll oss vakna i fyra timmar. Herregud, säger jag bara, men så är det ju så att tand nr 7 och 8 börjar titta fram...

Kryssningen. Shit va' kul vi hade! Måste vi göra om fler gånger, men inte för ofta eftersom man saknade sin lilla skrutt så himla mycket!

I helgen är tanken att Ludwig ska komma, men något besök i badhuset för alla fyra blir det nog inte...Kurerar Hugo som fasiken, men så ska man ju vara hemma en feberfri dag också. Få se, få se...

Nu tittar jag på Hugo som fyrar av ett av sina söta leenden. Att kl. är extrem tidig morogon är kanske inte så mycket att klaga över, eftersom världens bästa Hugo är på ett strålande humör. Tänk om man själv skulle vara like oberörbar när man var sjuk? Det skulle vara något det...

Hoppas han mår bättre nästa helg, så vi kanske kan åka till Leo igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0